אושר בכנסת: חסימת רכב חונה – עבירה פלילית

    מוטי סבן No Comments on אושר בכנסת: חסימת רכב חונה – עבירה פלילית

    ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס יוזם הצעת חוק: חסימת רכב חונה תוגדר בחוק כעבירה פלילית | החוק אושר בכנסת והמשטרה תאכוף

    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, ולכן מעתה חסימת רכב תהיה עבירה פלילית הן במקומות חנייה ציבוריים והן בחניות פרטיות, ולמשטרה תהיה סמכות אכיפה בנושא.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, יוזם הצעת החוק, ולפיו חסימה של כלי רכב חונה תהווה עבירה פלילית. החוק קובע כי למשטרה תהיה סמכות אכיפה בנוגע לחניית רכב באופן החוסם רכב אחר, הן במקומות חנייה המשמשים את הציבור והן במקומות חנייה בבעלות פרטית. לפי הוראות החוק עד היום, לא ברור אם מוקנית למשטרה סמכות אכיפה בכל המקרים שבהם רכב חוסם רכב אחר, בפרט במקומות שאינם עומדים לשימוש הציבור, כמו חניונים בבתים משותפים.

    בדברי ההסבר נכתב: "הסדרי התנועה הקיימים מסדירים את תנועת הרכב, החנייה ואת תנועת הולכי הרגל. אין על פי הוראות הדין כיום סמכויות אכיפה ברורות לשוטרים ולפקחים עירוניים בחניונים בבניינים משותפים. כפועל יוצא מכך, דיירים הנתקלים ברכב החונה שלא על פי הסדרי התנועה הקיימים, בצורה שאינה בטיחותית, העלולה לסכן את הולכי הרגל או רכב הנוסע, נתקלים בפני שוקת שבורה בבואם לטפל במטרד הבטיחותי".

    לדברי ח"כ מלכיאלי, "לא ייתכן שאדם יחנה במקום מסוים ומישהו יבוא ויחסום אותו והמשטרה תגיד שאין לה מה לעשות. כל אדם שחווה פעם אחת את החוויה הזו של לחכות שעתיים ושלוש לבן אדם שחסם אותך מבין את זה. אדם שיקבל דו"ח כזה, יחשוב פעמיים לפני שיעשה זאת שוב".

    (צילום:פלאש 90)

     



    0 תגובות